Kompresní systémy
Pokud jde o řídítka skútru, je důležité porozumět kompresním systémům, abyste věděli, jaká řídítka použít pro ten který skútr. O třech různých kompresních systémech si můžete přečíst níže. U všech koloběžek na našich webových stránkách je uvedeno, který systém je vhodný pro konkrétní koloběžku. Pokud chcete vědět více, podívejte se na našeho průvodce řídítky koloběžek zde!
ICS (Inverted Compression System):
ICS je kompresní systém, který se často používá u trikových koloběžek. Zahrnuje kompresní šroub, který prochází středem řídítek a šroubuje se do hvězdicové matice namontované uvnitř trubky vidlice.
U systému ICS musí mít řídítka ve spodní části výřez, aby mohl kompresní šroub projít a dotknout se hvězdicové matice.
Tento systém je známý svou jednoduchostí a účinností, ale vyžaduje úchyty řídítek speciálně navržené pro kompatibilitu s ICS.
ISC (Internal Compression System):
ISC je další kompresní systém používaný u trikových skútrů, který je podobný systému ICS, ale má jiný způsob komprese.
U systému ISC prochází kompresní šroub horní částí trubky vidlice a šroubuje se do hvězdicové matice nebo kompresní krytky, která je namontována uvnitř trubky vidlice.
Rukojeti řídítek pro kompatibilitu s ISC obvykle nevyžadují řezání, protože kompresní šroub neprochází středem řídítek.
IHC (Integrated Headset Compression):
IHC je kompresní systém, který integruje kompresní mechanismus s ložisky hlavového složení koloběžky.
U systému IHC se kompresní šroub šroubuje přímo do horní části trubky vidlice, takže není třeba používat hvězdicovou matici nebo kompresní kryt uvnitř trubky vidlice.
Řídítka kompatibilní s IHC nevyžadují řezání, protože kompresní šroub neprochází středem řídítek.
Každý z těchto kompresních systémů má své výhody a aspekty a volba mezi nimi často závisí na osobních preferencích, kompatibilitě s komponenty skútru a požadovaném nastavení skútru. Jezdci by měli při sestavování nebo modernizaci své trikové koloběžky zajistit kompatibilitu mezi řídítky a kompresním systémem.